Ponieważ ze względu na świąteczną przerwę w ubiegły poniedziałek LinkoGRAfii nie było, przez ostatie 14 dni nazbierało się sporo ciekawych, zróżnicowanych tekstów: jest i publicystycznie, i naukowo, i humorystycznie. Polecam:
- The Myth of the Media Myth (The Escapist). Brenda Brathwaite, najdłużej działająca w branży gier kobieta, przepytuje znanych branżowych dziennikarzy i twórców próbując dociec przyczyn niechęci, jaką do graczy żywią nie-gracze. Jest duża szansa na odnalezienie w tekście opisów sytuacji, które znamy z autopsji.
- Bohater potrzebny od zaraz (crpg.blog). Kilka ciekawych spostrzeżeń na temat wyrazistych bohaterów w grach, tudzież ich braku. Na dokładkę polemika Piotra Gnypa z Polygamii i odpowiedź nef.the.greya na nią.
- Persuasive Games: Video Game Pranks (Gamasutra). Bardzo ceniony przeze mnie Ian Bogost tym razem w lżejszym niż zazwyczaj materiale, poświęconym mniej czy bardziej ukrytym przez twórców żartom w grach; omawiane przykłady są nieoklepane, więc tym bardziej warto się zapoznać.
- The Aberrant Gamer – Auto-Neurotic Asphyxiation (GameSetWatch). Leigh Alexander o stałej, barwnej i zarazem mocno irytującej części składowej kultury grania – fanbojach. Jak zwykle w przypadku tej autorki, spostrzeżenia są niebanalne i odważne. Ciekawe jest też to, że omawiane przejawy fanbojstwa zupełnie różnią się od tych, które najczęściej spotyka się u nas, choć ich geneza pozostaje ta sama.
- World of Warcraft Exposed: Why WoW Made It Big (GameSetWatch). Nowa seria felietonów na GameSetWatch poświęcona fenomenowi najpopularniejszej gry MMO na świecie. W pierwszym odcinku autor próbuje znaleźć powody tejże popularności.
- Can Games get Real? A Closer Look at „Documentary” Digital Games (artykuł w formacie pdf). Jak wyglądałyby gry będące w świecie elektronicznej rozrywki tym, czym są filmy dokumentalne w świecie kina? Tekst ukazał się pierwotnie w książce Computer Games as Sociocultural Phenomenon.
- Games without Frontiers: Theories and Methods for Game Studies and Design (dokument w formacie pdf). Rozprawa doktorska szwedzkiego ludologa Aki Järvinena. Lektura niełatwa, ale wbrew pozorom przydatna nie tylko dla środowisk akademickich; zawiera wiele praktycznych informacji również dla graczy i twórców gier.
- W ramach ciekawostki: The 25 Hottest Men in Gaming (Neoseeker). Jak sam tytuł wskazuje, zestawienie 25 najbardziej seksownych męskich bohaterów gier. Co prawda nie bardzo wiem, co robi tam Piramidogłowy czy Link, ale tak naprawdę zastanawia mnie co innego: czy mężczyźni odbierają tego typu rankingi jako uprzedmiotawiające ich płeć równie często, jak kobiety ich żeńskie wersje?
Pingback: Ukryta nagość w grach i lista ciach | Polygamia
tylko zachodnie? Polecam to bo tutaj słysze tylko o gry-onl albo grampl :(
http://www.valhalla.pl/news5604-Pora-na-wakacyjnego-bigota.html
PolubieniePolubienie