Casual i hardcore według Casual Games Association

Małe uzupełnienie do wpisu z ubiegłego tygodnia na temat problemów z jasnym określeniem znaczenia pojęć „casual” i „hardcore”. Jak się okazuje, kłopotów takich nie ma stowarzyszenie Casual Games Association. Kilka dni temu w ręce trafiła mi wydana przez CGA drukowana wersja raportu na temat rynku gier casual w 2007 roku, która zawiera taką oto tabelkę rozróżniającą graczy casualowych i hardcore’owych:

Przyznać trzeba, że o ile w przypadku niektórych wyznaczników trudno się z autorami tabelki nie zgodzić (główne platformy, podstawa do wyboru gier), o tyle inne budzić już mogą pewne wątpliwości (tematyka gier, hollywoodzkie ekwiwalenty). Pamiętać jednak trzeba, że są to wyznaczniki ważne z punktu widzenia firm zrzeszonych w stowarzyszeniu i mające wartość głównie rynkową – a pomijające subtelności i niuanse kulturowe, nad którymi czas i ochotę zastanawiać się mamy na przykład tutaj :)

Szczególnie interesujące wydało mi się jednak zawarte w tejże tabelce przekonanie, że potencjalnymi graczami casualowymi jesteśmy my wszyscy – 100% populacji. Czy to znaczy, że każdy – nawet najbardziej zapalony hardcore’owiec, a także osoba, która nigdy nie miała do czynienia z jakimikolwiek elektronicznymi grami – jest w stanie w odpowiednich okolicznościach zainteresować się którymś z tytułów zebranych w tabelce poniżej?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s