Rzecz zdecydowanie warta zauważenia, choć pasuje niestety do kategorii „gdzieś tam, w cywilizowanym świecie…”: w ramach National Library Week amerykańskie biblioteki publiczne organizują akcję gaming @your library. Oto atrakcje, jakich spodziewać się można w wielu placówkach w kraju:
Public libraries are holding video tournaments and creating Gaming Clubs, bringing in gaming equipment, video screens and providing a social experience not found elsewhere in the community. A sample of the types of games offered are „Dance, Dance Revolution,” „Super Smash Brothers Brawl,” „Guitar Hero,” and „Rock Band.” As a result, library attendance among some of the hardest to reach demographics – kids, teenagers and college students – is growing exponentially.
Oczywiście tradycjonaliści mogą mieć wątpliwości co do tego, jak daleko biblioteka – miejsce, które, bądź co bądź, ma służyć przede wszystkim udostępnianiu księgozbioru oraz informacji – może posunąć się w celu przyciągnięcia młodzieży, ale funkcją bibliotek publicznych jest też wspieranie edukacji medialnej i nie ma powodu, dlaczego w jej zakres nie miałyby wejść również gry.
Pingback: XAM » Blog Archive » Granie wspiera czytanie