Weekend weekendem, u nas lekkie rozluźnienie, ale za granicą mało kto leniuchował, więc jest co czytać. Oto linkoGRAfia za okres 28 kwietnia – 4 maja:
- What Gamers Want: Family Gamers (Gamasutra). Jak uczynić gry dostępnymi dla szerszych grup odbiorców? Dziesięć konkretnych pomysłów na rozgrywkę przyjazną dla całych rodzin.
- The State of Indie Gaming (Gamasutra). Szerokie wprowadzenie do tematu niezależnych gier, będące jednocześnie podsumowaniem obecnego stanu tego nurtu.
- Advertisers have yet to unlock the power of play (The Guardian). Ian Bogost krótko i przystępnie o niewykorzystanym potencjale gier jako narzędzi reklamowych.
- Opinion: How Can A Game Be Subversive? (GameSetWatch). Czy i jak gry mogą być wywrotowe w sensie podważania naszych własnych zapatrywań i przekonań, a także burzenia powszechnych opinii?
- Stars in our eyes (The Brainy Gamer). Michael Abbott o kulturze hype’u, przesadzonego rozgłosu wokół danej produkcji/serii/firmy podsycanego przez samych fanów, która kiedyś właściwa była dla filmów, a dziś najpełniej rozwija się w środowisku graczy.
- The use of video game metaphors in contemporary fiction (The Ludologist). W ramach ciekawostki: fragmenty nagrodzonej w tym roku nagrodą Pulitzera książki Junota Diaza The Brief Wondrous life of Oscar Wao, w których metafory rodem z gier wideo używane są jako ilustracja przeżyć bohatera i fabularnych wydarzeń. Ciekawe, jak często zdarza się to we współczesnej literaturze?
Co do gier w literaturze to w pierwszej książce Żulczyka (w drugiej podejrzewam też, ale jeszcze nie czytałem) jest sporo growych wtrętów, ale na polskim podwórku to chyba dość odosobniony przypadek.
PolubieniePolubienie
Pingback: Branża reklamowa dopiero odkryje potęgę grania | Polygamia