LinkoGRAfia (32)

Mini-cykl blogowy, w którym polecam najciekawsze z punktu widzenia tematyki Altergrania teksty z ubiegłego tygodnia również miał dłuższą przerwę, więc w najnowszej odsłonie kilka artykułów z ostatniego – najbezpieczniej będzie chyba napisać – miesiąca. Jeśli przeoczyłam coś interesującego, będę wdzięczna za uzupełnienie w komentarzu.

  • Towards More Meaningful Games: A Multidisciplinary Approach (Gamasutra). Wielokrotnie nagradzana scenarzystka gier (współpracowała m.in. przy Wiedźminie) Sande Chen pisze o sposobach na uzyskanie emocjonalnej intensywności wychodząc z założenia, że pracować na nią muszą niemal wszystkie osoby zaangażowane w proces produkcji – nie tylko scenarzyści, ale też designerzy, muzycy i graficy. Niedługi i w kilku miejscach oczywisty w treści esej, ale ładnie wyrażający idee, o których czasem zdają się zapominać twórcy.
  • Dreaming of a New Day: Heavy Rain’s David Cage (Gamasutra). Obszerny wywiad z Davidem Cagem ze studia Quantic Dream, które ma na swoim koncie m.in. znakomitą grę przygodową Fahrenheit, a które obecnie pracuje nad nie mniej ciekawie zapowiadającą się produkcją Heavy Rain. Sporo ciekawych rozważań na temat elektronicznej rozrywki jako medium narracyjnego, dojrzałości obecnych produkcji i związanych z nimi kontrowersji oraz rozwarstwienia współczesnej publiczności gier.
  • Being a better gamer: a guide to changing the world (Ars Technica). Rzecz mocno zakorzeniona w amerykańskich realiach, ale niezależnie od tego warta uwagi: jak indywidualni gracze, a także organizacje ich zrzeszające mogą swoimi działaniami w efektywny, konkretny sposób wpłynąć na poprawę stereotypowego postrzegania elektronicznej rozrywki w społeczeństwie – na przykład angażując się w działalność charytatywną (inicjatywy Child’s Play i Get Well Gamers), ale też polityczną (co udowadnia istnienie jednostki Video Game Voters Network działającej przy Entertainment Software Association, która zajmuje się informowaniem graczy o tym, jak działać przeciw anty-growej legislacji).
  • The Path – wywiad (gry.o2.pl). Wywiad z założycielami jednego z najciekawszych studiów tworzących gry niezależne i nietypowe zarazem, Tale of Tales (na swoim koncie mają m.in. projekt The Graveyard, o którym pisałam jakiś czas temu na Altergraniu). Rozmowa dotyczy najnowszej gry studia, horroru The Path, i choć nie obfituje w zbyt oryginalne pytania (a przy okazji pokazuje, że typowe pytania o ilość misji czy rodzaj zagadek nie sprawdzają się w przypadku niestandardowych gier), fakt jej przeprowadzenia i opublikowania w polskim serwisie zajmującym się grami jest godny zauważenia i pochwały. Niemniej jednak ciekawszą lekturą jest wywiad z Tale of Tales, który ukazał się na łamach serwisu GameSetWatch.
  • Rock and Roll (Gamesindustry.biz). Krótki felieton o aktualnej kondycji sektora gier niezależnych – autor zauważa, że pod względem wsparcia dużych korporacji i różnorodności kanałów dystrybucyjnych jest lepiej niż kiedykolwiek. To z kolei tworzy bardzo dobre warunki do rozwoju kreatywności i obserwując, co ostatnio dzieje się w temacie gier niezależnych, trudno się z tą tezą nie zgodzić.
  • Massively singleplayer: a real genre? (Gameslol). Krótki wpis blogowy, który pokazuje, że określenie „massive singleplayer” niekoniecznie musi być oksymoronem. Plus kilka przykładów produkcji dla pojedynczego gracza, w które może grać wiele osób jednocześnie.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s