Unikalnym być

Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się nad tym, jak wyglądać mógłby konceptualizm w przypadku gier, być może właśnie pojawił się tytuł, który odpowiada na to pytanie. Jest wiele gier zbudowanych całkowicie wokół jednego pomysłu, ale żadna ze znanych mi nie odrzuca bardziej ostentacyjnie formy na rzecz czystej idei. 4 Minutes and 33 Seconds of Uniqueness, bo o tej grze mowa, poświęciłam tekst opublikowany w sieciowym magazynie Motyw Drogi. Jest on wynikiem zaproszenia, jakie wraz z kilkoma innymi autorkami blogów o tematyce zbliżonej do tematyki magazynu (komiks, gry i popkultura wszelaka), otrzymałam z okazji organizowanego przez redaktorów Tygodnia Kobiet. Zapraszam do lektury, a czytelników, którzy zdecydują się na co najmniej jedną sesyjkę, zachęcam do dzielenia się wrażeniami z gry.

6 thoughts on “Unikalnym być

  1. Heh, zawsze się dziwiłem, czemu ludzie się tak podniecali tym 4’33” Cage’a… Teraz to jakoś lepiej rozumiem.

  2. A ja zapomniałem w całym tym młynie, który na Motywie ponikąd spowodowałaś, napisać, że dzięki Twojemu tekstowi nabrałem ponownie ochoty na „Crayon Physics” tego samego autora. Grałem jakiś czas temu w demo i bardzo lubię tego typu gry. Niestety głupi byłem jak dolar stał 2,10zł i nie zakupiłem sobie wersji „Deluxe”. Teraz niech tylko spadnie skurczybyk…

    Także dzięki za wszystko ;)

  3. Skoro wspominasz o konceptualizmie to polecam serdecznie Flower na PS3. Jeden pomysł – latające płatki kwiatów – milion niezapomnianych wrażeń. Co ciekawe gra bardzo podoba się dziewczynom – przynajmniej tym, które ja znam ;)

  4. Grałam we Flower i zgadzam się – to niezwykła gra, choć jeśli mielibyśmy stosować analogię z nurtami artystycznymi, to bliżej jest jej według mnie do impresjonizmu. Właśnie ze względu na położenie nacisku na wrażenia, ich ulotność, a także na zachwyt pięknem natury.

  5. Flower jak dla mnie jest grą bardzo poetycką. Obrazy które można odbierać jak metafory i piękno płynące z dźwięków i kolorów. Bardzo się cieszę, że powstają tak artystyczne gry – w tym momencie myślę nawet, że można je nazwać sztuką.

Skomentuj

