Gościnnie na Polygamii i UMCS

Śmierć w grach to prawdziwy temat rzeka, który rozpatrywać można na różne sposoby i w różnych kontekstach. Na zaproszenie Piotra Gnypa, redaktora naczelnego Polygamii, spróbowałam ugryźć go od konkretnej strony. W tekście Poza Game Over, czyli gracz nie umiera nigdy przyglądam się coraz powszechniejszej w ostatnim czasie tendencji polegającej na odejściu od karania gracza za porażkę poprzez uśmiercanie jego postaci. Wśród omawianych przykładów znalazły się m.in. multiplatformowe Prince of Persia, Fable II i Braid, ale licząc na otwartość konsolowego audytorium serwisu pozwoliłam sobie też wspomnieć o tytułach stricte komputerowych i mniej znanych – Passage i The Graveyard. Zapraszam do lektury.

Korzystając z okazji, chciałabym w imieniu organizatorów – portalu Wiedza i Edukacja, projektu UMCS w Second Life, Instytutu Kulturoznawstwa UMCS i portalu Gramy na maxa! – zaprosić w jeszcze jedno miejsce. W najbliższą środę (29 kwietnia) o godzinie 16.30 odbędzie się panel dyskusyjny pt. Perspektywy rozwoju gier komputerowych we współczesnej kulturze polskiej. Wśród uczestników znajdą się naukowcy zajmujący się grami (m.in. M. Filiciak, D. Urbańska-Galanciak i R. Bomba), przedstawiciele firm branżowych (m.in. Sony i Electronic Arts), ale też po prostu wszyscy chętni, w tym wyżej podpisana, gdyż panel będzie miał charakter otwarty. Co najważniejsze, poza realem odbędzie się też równolegle w świecie Second Life, więc wycieczka do Lublina nie jest niezbędna. W tego typu spotkaniu będę brać udział po raz pierwszy i jestem bardzo ciekawa, jak będzie. Zachęcam czytelników Altergrania do przyłączenia się :-) Niezbędne informacje praktyczne znaleźć można w krótkim filmiku instruktażowym.

3 thoughts on “Gościnnie na Polygamii i UMCS

  1. Jak udało się spotkanie, czy jest dostępne jakieś sprawozdanie? Nie dołączyłam do spotkania ani w realu, ani w świecie wirtualnym, niestety. Jestem ciekawa co się działo, gdyż jestem absolwentką UMCS i cieszę się, że Lublin wkracza do świata gier ;)

  2. @ Kala

    Spotkanie było interesujące i sympatyczne. Organizatorzy postawili na amerykański styl dyskusji, czyli zaproszenie – poza naukowcami – otrzymali również przedstawiciele firm, dziennikarze, fani. Dało to ciekawą różnorodność głosów. Rozmawialiśmy na bardzo różne tematy: specyfika polskiego rynku gier i kultury grania, wpływ kryzysu na branżę, wpływ gier na przygotowanie do życia we współczesnym społeczeństwie, stereotypowy obraz gracza… i kilka innych.

    Jeśli chodzi o formułę (równoległa dyskusja głosowa na miejscu w Lublinie i chat w Second Life), było niestety trochę chaotycznie, bo rozmowy w obu miejscach odbywały się często na różne tematy i trudno było na bieżąco z dyskusją nadążać. Jak jednak wiem od organizatorów, formuła tego typu spotkań jest wciąż udoskonalana. A jest to ważna informacja, ponieważ w planach są kolejne panele związane z tematem gier, w tym spotkania z ludologami polskimi i zagranicznymi.

    Zapis dyskusji będzie z pewnością dostępny wkrótce na stronie portalu Wiedza i Edukacja lub na stronie Second Life UMCS. Gdy uda mi się dowiedzieć dokładniej kiedy i gdzie, dam znać.

    P.S. A tak w ogóle, to bardzo miło widzieć kolejny blog o grach (zwłaszcza z tak fajnym tytułem). Trzymam kciuki :)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s