Nowe, czyli jakie?

Przynależność gier wideo do tak zwanych nowych mediów nie ulega wątpliwości. Czym jednak, poza chwytliwym hasłem, które upodobali sobie pracownicy agencji interaktywnych i autorzy nazw kierunków na uczelniach prywatnych, są właściwie owe „nowe media”? Czym różnią się od mediów „starych”, pomijając oczywistą oczywistość, czyli cyfrową formę? Częściowej odpowiedzi na to pytanie próbowałam udzielić w swojej pracy magisterskiej, której fragment, zatytułowany Gry wideo jako nowe medium – podstawowe kategorie badawcze, ukazał się właśnie na łamach portalu Wiedza i Edukacja. Tekst powstał prawie trzy lata temu, specjalnie się chyba jednak nie zestarzał. Z pewnością nie można traktować go jako głębokiej analizy – to raczej zarys, szybki rzut okiem na bardzo szeroki i złożony temat. Polecam uwadze głównie czytelników zainteresowanych ludologią, którzy być może uznają za ciekawe, czym jest interpasywność, jakie są typy immersji albo co miał do powiedzenia Žižek na temat tamagotchi.

Reklamy

2 thoughts on “Nowe, czyli jakie?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s