Czy znasz swojego Googlegängera?

We współczesnym świecie dla wielu osób miernikiem osiągnięć człowieka jest fakt, czy osiągnięcia te można wyszukać za pomocą Google – ujmując rzecz lapidarnie i z przymrużeniem oka: powiedz mi, jakie wyniki podaje wyszukiwarka po wpisaniu twojego nazwiska, a powiem ci, kim jesteś.

W języku angielskim od niedawna funkcjonuje termin Googlegänger, powstały z połączenia słów Google i doppelgänger, czyli sobowtór. Jak nietrudno się domyślić, chodzi o ludzi o tym samym imieniu i nazwisku co nasze, informacje na temat których pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Wielu z nas ma takich wirtualnych sobowtórów. Mój to np. właścicielka serwisu pomp z Konstancina-Jeziornej :) Posiadanie internetowego alter-ego może być w różnych przypadkach źródłem pomyłek, zabawnych sytuacji albo frustracji. Może być również impulsem do rywalizacji o miejsce w rankingu Google.

Jeśli ktoś zastanawia się, co to wszystko ma wspólnego z grami, już odpowiadam: na stronie skupiającej społeczność badaczy gier Gameology.org pojawił się ciekawy pomysł na zorganizowanie alternate reality game wykorzystującej Googlegängerów. ARG, gry alternatywnej rzeczywistości, to rozbudowane, interaktywne przedsięwzięcia, których rozgrywka toczy się w prawdziwym świecie za pośrednictwem przeróżnych mediów i środków komunikacji. Innymi słowy, środowiskiem gry jest realny świat, a na „platformę sprzętową” składają się jego poszczególne elementy. W tym przypadku chodziłoby właśnie o Google, a zadaniem biorących udział w zabawie byłoby rywalizowanie z innymi uczestnikami o wspomniane wyżej miejsce w rankingu wyszukiwań dla jakiegoś fikcyjnego nazwiska. To dopiero byłoby wyzwanie: w jak najefektywniejszy sposób „urealnić” nieistniejącą postać umieszczając ją na szczycie listy rankingowej najpopularniejszej wyszukiwarki świata.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s