The Escapist nr 116: dlaczego Jane Jensen nie lubi Mysta

Artykuły opublikowane w tym tygodniu w najnowszym numerze jednego z najciekawszych sieciowych magazynów o kulturze grania The Escapist nie krążą, jak to zwykle bywa, wokół jednego tematu. Tym razem redaktorzy, co zresztą w ponad dwuletniej historii magazynu zdarzyło się już kilkukrotnie, postanowili zebrać najlepsze „osierocone” teksty, które nie pasowały do żadnego z poprzednich numerów tematycznych.

(Przy okazji, zainteresowanych odsyłam do archiwum dotychczasowych 115 wydań oraz kalendarza redakcyjnego na najbliższe miesiące).

Niestety przy całej sympatii, jaką żywię dla Escapista, „najlepsze” teksty tym razem wypadają dość słabo. Są albo mało odkrywcze (ewolucja interfejsów gier przygodowych w kierunku większego uszczegółowienia), albo zamiast obiecanej analizy zjawiska gubią się w odautorskich komentarzach (artykuł o przyczynach popularności SingStara).

Tak czy inaczej, najciekawiej z wszystkich tekstów z tego numeru wypada według mnie wywiad z Jane Jensen, twórczynią uznawanej za jedną z najlepszych w historii gatunku serii gier przygodowych Gabriel Knight (charakteryzujących się niezłymi spiskowymi fabułami łączącymi fikcję oraz fakty i powstałymi w złotych dla przygodówek latach 90., czyli zanim świat usłyszał o Danie Brownie). Jensen bezkompromisowo opowiada między innymi o tym, dlaczego Myst działa na niekorzyść gatunku (!), nie waha się też przyznać do tego, że nie lubi MMO, co w obecnej sytuacji, kiedy o produkcjach tego typu często mówi się, że są przyszłością gier, jest stwierdzeniem dość odważnym. Polecam.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s