LinkoGRAfia (26)

2-8 czerwca:

  • Co potrafią, a czego nie potrafią gry komputerowe (Wiedza i Edukacja). Redakcja portalu Wiedza i Edukacja planuje tłumaczyć i zamieszczać publikacje zagranicznych ludologów. Po tekście Larsa Konzacka tym razem artykuł Jespera Juula pod wiele mówiącym tytułem. Pochodzi z 2000 roku, więc w pewnych kwestiach leciutko się zdezaktualizował, ale jest dobrym obrazem problemów, przed jakimi stawali naukowcy w pierwszych latach kształtowania się ludologii.
  • Anti-Feministing: Debunking The Argument Against GTA IV (Kotaku). Leigh Alexander jak zwykle w świetnej formie: odpowiedź na głośną feministyczną krytykę GTA IV. Dlaczego oskarżanie tej gry o mizoginię jest nieporozumieniem?
  • The Painting is Firmly Attached to the Wall’: The Frustrating Art of Art Games (The Artful Gamer). Czym są gry artystyczne i dlaczego spotykają się z powszechnym niezrozumieniem publiczności przyzwyczajonej do zupełnie innych doświadczeń? Tekst świetnie koresponduje z grą The Graveyard, o której pisałam w ubiegłym tygodniu.
  • Is Gameplay As Narrative The Answer? (GameSetWatch). Po raz kolejny o odwiecznej dychotomii narracja-rozgrywka. Tym razem problem przedstawiony z punktu widzenia scenarzysty gier. Główna teza felietonu w pigułce: We need to stop thinking about story as a device to make us care about the gameplay (it doesn’t), and start thinking about the gameplay as the narrative itself (thus, making us care). Now that the technology has finally reached a breaking point, a place where we can genuinely craft sophisticated worlds, we have to understand that plot is not forced upon those worlds artificially, but grown from our interactions within their environments.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s